Küldetésünk
„Marketing támogatás és megoldás egy helyen.”
A marketing támogatás hatékonysága alapvetően függ attól, hogy mennyire kidolgozott és áttekinthető egy adott cég, szinte minden területet érintő stratégiai elképzelése. Ezek a területek felölelik a kereskedelem, a marketing, és termékfejlesztés területeit, és sok esetben alapvetõ üzleti stratégiai kérdéseket is érintenek. A marketing alapvetõ kérdéseinek – vagyis a Kinek? a Mit és a Hogyan? – megválaszolása akár egy több hónapos elemzõ, értékelõ folyamat is lehet. A Pannon Print Design Plus Kft számára elsődleges fontosságú az, hogy bármilyen marketing tevékenység megkezdése előtt pontos információkkal rendelkezzen a fenti területek mindegyikéről, és leendő ügyfeleinkkel közösen választ keressen és találjon a Kinek? a Mit? és a Hogyan? kérdéseire a következõ módon: Ön kinek szeretne eladni? A mindenkinek szóló reklámok alapvetően nem hatékonyak, mert sem a marketing üzenet, sem pedig az üzenetet célba juttató csatornák nem alakíthatók ki ún. meddő-szórás vagyis feleslegesen elköltött marketing költségek nélkül. Éppen ezért elsődleges fontosságú az adott terméket vagy szolgáltatást igénybe vevő valódi célcsoport, a legjellemzőbb vásárlói réteg pontos ismerete, amely a demográfiai és életstílusbeli jellemzők mellett tartalmazza azokat a belső motivációkat, amelyek a potenciális célcsoportot az adott termék megvásárlására ösztönzik. Ez a folyamat a célcsoport szűkítés, célcsoport szegmentálás. Új ügyfelek vagy meglévő ügyfelek? Az értékesítés, illetve piacbővítés két irányba lehetséges: az egyik, az új ügyfelek számára a meglévő termékek, szolgáltatások értékesítése, a másik pedig a meglévő ügyfelek számára történő újraértékesítés, vagy új termékek értékesítése. A meglévő ügyfelek igen értékesek, hiszen sokkal több információ áll rendelkezésre róluk, mint a még csak potenciális ügyfélként létezőkről. A meglévő ügyfelekre fordítandó marketing költségek is sokkal alacsonyabbak, a használható kommunikációs csatornák és eszközök célzottabbak lehetnek. A marketing stratégiák kialakításakor e két stratégiai irányt szétválasztjuk és külön-külön határozzuk meg a kétféle célcsoport elérését szolgáló kommunikációs eszközök körét valamint az eljuttatásra szánt marketing üzenet stílusát, jellegét. Érdemes-e piackutatásra költenie? A célcsoport analízissel szorosan összekapcsolódó tevékenység a piackutatás, amely alkalmas arra hogy a célcsoportokat leszűkítse, és meghatározza a cég helyét a piacon valamint felkutassa azokat a piaci réseket, ahol egy termék vagy szolgáltatás sikeresen eljuttatható a vásárlókhoz. Amennyiben a piaci bevezetést, marketing kommunikációt egy jól összeállított piackutatás előzi meg, úgy azzal kizárhatók azok a feleslegesen elköltött marketing költségek amelyek a helytelen pozicionálás esetén elkerülhetetlenek. Milyen cégének termékskálája vagy szolgáltatási köre? Bizonyára az Ön cége is többféle termékkel és szolgáltatással rendelkezik. Lehetséges, hogy vannak olyan termékek, amelyek a cég árbevételének igen nagy részét adják – ezek az úgynevezett – húzó termékek. A marketing illetve üzleti stratégia meghatározásakor kiemelt figyelmet fordítunk a termék és szolgáltatás skála elemzésére, és az azokban rejlő értékesítési potenciálok feltérképezésére. Az elemzések alapján határozzuk meg a marketingstratégia alapjait képező termékek és szolgáltatások körét. Igény szerint javaslatot teszünk arra is, hogy a termék és szolgáltatás-skálán belül mely termékek és szolgáltatások kommunikációját nem javasoljuk. Mi az a piaci rés? A célcsoport szűkítés, szegmentálás, piackutatás, termék-portfólió elemzés után megfelelő mennyiségű információval rendelkezünk arról, hogy valójában az Ön cége számára melyek azok a piaci lehetőségek, ki nem aknázott vagy kevés konkurens céggel rendelkező piaci rések ahová érdemes betörni. Küldetésünknek tartjuk a marketing teljes eszközrendszerének mély ismeretén alapuló kommunikációs stratégiák kialakítását ügyfeleink számára, amelyek jól előkészítve, majd kivitelezve minden esetben sikertörténetekké válnak! A fenti munkafolyamatos sok esetben akár több hónapot is igénybe vesznek, de tapasztalatunk azt mutatja, hogy megéri azt az időt és költségeket a fenti elemzési folyamatokra fordítani, mert az ezek alapján leszűrt információk és az ezekre épülő marketing stratégia és akciók stabil piaci jelenlétet és pénzben mérhető üzleti sikereket hoznak vállalkozásának! Vegye fel velünk a kapcsolatot! Miben más a Pannon Print Design?
- Üzleti, értékesítési és marketing célok feltérképezése
- Professzionális célcsoport elemzés és meghatározás
- Jól megalapozott piackutatás
- Új piaci lehetőségek, piaci rések meghatározása
- Termék-portfólió elemzése
- Jól definiálható piaci rések megtalálása
- Komoly szakmai tapasztalatokkal és kivitelező múlttal rendelkezünk
- Áraink versenyképesek
- Egyedülálló marketingszoftverek állnak rendelkezésünkre
- Az ügyfélközpontúság elsődleges szempont számunkra